Randje Per Week

SAL Jeanny

donderdag 18 augustus 2011

Finally finished


Hiya girlz,

Hoikes , jeetje wat heb ik zitten klooien met de rand van dat dekentje , tot 4 keer toe uitgehaald en opnieuw begonnen, maar hij bleef lubberen en golven , en het was nog wel naar een tutorial van attic24 !! De 4de keer heb ik andere scallops gemaakt en toen was het minder ... nu na blocken en naderhand nog een keer strijken ik ie bijna 100% recht. Volgende keer kijk ik wel in mijn haakboeken voor een randafwerking, pfffff
Volgens mijn medehaaksters moet ik niet zo streng voor mezelf zijn, maar ja ....
In ieder geval , dekentje hangt over de bank en zit al lekker vol met hondehaar :-))



Jeez, i followed a tutorial from attic24 but the edging wouldn't get flat , had to do it 4 times over and over ... next time i will do it different , lol :-)
At least it is on the sofa now , so this project is done !!




Thanks for looking !!
hugs, Patti

3 opmerkingen:

Crissi zei

Hi,
super tolle Granny Decke!!
Grüße Crissi

susie zei

PRACHTIG !!!
Goed dat je bleef proberen Patti want het resultaat is .. prachtig !! Jaaa 'k val in herhaling maar tja dan had jij em maar niet zo MOOI moeten maken hé !

Lieve groetjes en fijn weekend :)

Anoniem zei

soms kun je de rand van een groter project beter met een half of heel maatje grotere of kleinere haaknaald haken (zoals boordjes breien met een nummertje kleinere breinaalden). Blijkbaar is het verband (flexabiliteit horizontaal, verticaal en diagonaal tegelijkertijd) bij een kleiner oppervlak anders dan bij een veel groter geheel. Voor jou wijsheid achteraf, maar iets om te onthouden. Hoe ik het weet? Tja, schade en schande en ervaring. Zo'n 40 jaar geleden waren de Grannies ook in de mode, ik, tegendraads, haakte een grote 2 pers. sprei, wit, in stroken, met een rand. Ik wou dat ik vorenstaande toen geweten had, de rand lubbert nog steeds, hij golft dus net niet mooi.