Randje Per Week

SAL Jeanny

zondag 14 juli 2013

Turkisch Crochet



Hiya girlz
Hoikes allemaal ,

Wat er met Blogger aan de hand is weet ik niet , ik kon al jullie blogs elke dag lezen , maar ik kon maar af en toe een comment geven ... en dan al dat gezeur over Bloglovin , ik snap er niks van ..... En nu is mijn dashboard ook nog helemaal veranderd , maar ja

Op ravelry , is mede dankzij mij een draadje geopend over Turks Haakwerk , en meerbepaald de gehaakte kralenrandjes voor aan de hoofddoeken ... ik een vorig leven heb ik er kilometers van gehaakt en ik was nieuwsgierig of ik het nog kon :-)



Voor wie er meer van wil weten , in Handwerken Zonder Grenzen nr 3/1987 staat een artikel van mij over die randjes .... met grotere kralen gemaakt zijn ze nog best leuk voor armbandjes of zoiets !



En dit was mijn manicure van de week !! :-) \

Thanks for looking !!
hugs, Patti



6 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Nooit van gehoord "turkisch crochet", ken het ook niet!
Dus alweer een ontdekking rijker :)
Het ziet er in elk geval heel mooi uit en fijn.
Grtjes, rita.

ineke zei

ahhah was helemaal je vorige leven vergeten ahahah maar herinner me nu alles wat je er over verteld hebt !!
zie je nergens meer hier.. die hooddoekjes met gehaakte kralenrand.. das echt zooooo 1980 !!! ze hebben nu een soort kartonnen vorm onder een gekochte hoofdoek.. lijken net aliens met heel langgerekt achterhoofd.. snap je wat ik bedoel?? lopen die in tilburg ook rond??
dat groen vind ik fantastisch op je nagels!!! ben gek op felgroen!

Caroline zei

Ik was even op zolder aan het zoeken naar mijn Handwerken zonder grenzen uit 1987 :-))) Ohhh, ik heb helemaal geen zolder, stond jij er echt in ? Scannen dat artikel, dat moet ik zien ! Tuurlijk kan je dat nog, zoiets verleer je niet, ziet er prachtig uit ! Ik kan ook nog gewoon de weitasknoop van de plantenhangers die we in de '70 knoopte van oranje en paars touw op school. Prachtige nagels heb je weer ! Ik kijk elke week naar Profugos, een Zuid Amerikaanse serie, dan moet ik altijd even aan je denken :-)

meijra zei

Ik heb er ook nog nooit van gehoord! Lijkt me zo leuk om te doen. Ik ga zo eens even op raverly neuzen. Die sokken zijn trouwens ook prachtig geworden Pat.
Oh en die nagels, je moet echt op pinterest jij, Geweldige ideeen doe je daar op voor je nagels, zo leuk!
liefs Meijra

susie zei

Hoi Patti, ja ik ben er geraakt !
Weet je wat ! Ik was mijn hele blog kwijt, die bestond opeens niet meer !Das ff verschieten !!
En mijn reactie die op al de blogs had achtergelaten, waren ook verdwenen. Gelukkig heeft m'n dochter me geholpen.. hehe..
Nu hopen dat het goed blijft :)
"Turkisch Crochet".. nog nooit van gehoord wel van Tunisch haken. Deze steek heb ik jaren geleden ('70)eens bij een jasje gebruikt.
Jouw sokken zijn weer de max !
Wat kan ik nog veel uitproberen ;)
Nog wat koelte toegewenst :)

Marion zei

He creabea ook aan de haak????? Ikke ook, lekker op mijn balkon in de zon.
De komende weken even niet want we gaan reizen.

Tot over een paar weken. Doei doei.

Marion